the real me

Thursday, November 26, 2009

aku

aku seorang yg sombong. ye! itu yg org slalu kata bila tak pernah kenal aku. tp aku pon rasa aku sombong sbb aku tak reti nak senyum dgn org yg aku x kenal. nnt org kata aku bajet comel cantik n haram jadah sume! aku seorang yg suka gelak. gelak bila ade lawak yg berkualiti shj. kalau gelak saje nak amik hati baik tak payah! buat penat je! aku juga seorg yg sgt pemarah. aku akan jd marah bila ade kerja yg aku mintak tolong, tp buat dgn muka mcm pantat ayam, nak bising2 pdhal dia taw tu keje dia, org yg tak paham bahasa. org yg bajet comel padahal tak comel langsung pon aku menyampah! lg2, org yg suka kata 'aku kan comel'! ITU PALING AKU BENCI!! sbb org yg comel tidak akan menyatakan dirinya comel dan begitu lah sebaliknya. so kalau taknak aku benci kau, jgn lah kata kau comel dpn aku ye? mmg tak la aku nak layan kau. lepas tu, org yg comel dan teruja nak tunjuk kecomelan dia dpn mamat2 hot, hensem, comel n segala2 nya. kau jgn igt aku ckp mcm ni sbb aku DENGKI, tapi sebenarnya tidak! bg aku org yg suke tunjuk comel ni mcm menunjuk2 nikmat yg Allah bagi. tu semua temporary je. so, silalah jaga dan anda tidak seharusnya BONGKAK dgn ape yg anda ada. hurmmm.. ape lg psl aku ye? jap nak buat ayat bagus sikit. haaa. aku PALING TAK SUKA MEMASAK! tp aku prefer kepada MENGEMAS! bg aku bukan semua org pandai mengemas. setakat sapu sampah pastu sampah tu biar je depan rumah, mop lantai tp lantai still melekit, kemas blk tp serupa tak payah kemas, aku tak heran. tak payah tunjuk rajin tuk amik hati pon takpe sbb itu semua TIDAK PERLU! bg aku mengemas tu ade art nye sendiri. up to org yg mengemas nye. aku bukan nk BANGGA yg aku ni pandai mengemas tp aku suke keadaan yg kemas dan tak semak! bg aku segala behavior seseorg tu terbawak2 smpai ke tua bangka adalah disbbkan gen mak bapak dia sniri. mst kat rumah dia mcm tu. sbb bg aku segalanya bermula kat rmh. akhlak baik ke x, kuang aja ke x, sume start dari rmh. so aku assume sape yg kurang ajar tu mmg kesian kat dia sbb myb mak bapak dia takde masa utk dia. sumpah aku kesian! pastu aku seorg yg suka berkata2. ye! aku mengaku! sape yg tak suke mengata? bg taw aku skrg. itu normal lah people! kalau kau tak puas hati dgn kwn kau, ade tak kau g sound dia direct? tak kan? mst kau kata2 dia dulu, kau kumpul points sblum kau BOMB dia kaw kaw. am i rite?? bg aku SEMUA org hipokrit! sbb kalau tak hipokrit cite betol xkan terbongkar! betol kan?? betol kan aje. aku juga BENCI dgn org yg kononya konservatif tp hakikatnya dia much much worst for God sake! kau tak payah tunjuk yg kau conservative sbb ade org yg taw yg kau tu mcm mane sebenarnya. myb lagi teruk. who knows?? aku mmg luaran nampak baik, lembut tapi itu semua akan lenyap mcm tu je bila ada org buat sial kat aku. aku mengaku yg i'm not a good listener tp aku akan dgr jugak if ada org nak cite. kalau kau percaya aku, kau cite. kalau kau doubt, kau g cari org lain. sbb nnt kau kata aku mulut gampang bwk cite. fhm disitu? sabar aku ada batas. mcm sume org kata. cliche! ade penah aku baling penyapu dari ats ke bwh rmh aku sbb terlampau bengang. nasib takde pape yg pecah disitu. kalau ade pon, so what? boleh beli lain. pintu tak payah kata. pernah bpk aku seret aku g pintu yg aku jahanamkan. ada aku repair? takde pon. aku penah baling basikal, baling ampaian sbb aku marah. aku tak igt sbb ape tp mmg aku mrh time tu. ye. aku mmg baling ampaian dan basikal. knape? tak caye sudah. ade aku kesah? lantak kau. gi mampos. seterusnya, aku lebih rela berkwn dgn mereka yg mulut gampang atau perangai mcm sial sbb aku percaya mereka tidak hipokrit. itu diri mereka sebenar. dari yg pakai tudung, muka suci, tp comolot peluk raba2 sume tu tak salah ke? haaa. kau fikir sniri sblom kau nak kata aku ni kuang aja ke ape ye? harap maaf disitu. kalau ada sesiapa yg terasa, mintak sorry. tp kalau difikirkan blk, surrounding kau mmg mcm ni. tak caye? kau tgk kwn2 kau sniri skrg. kau igt dorg baik sgt? takde maknenye. myb dorg lagi terok dr kau. betol x? kau pon bleh compare yg kau ni sbnrnye baik dari kwn2 kau. itu mmg aku tak tipu sbb aku ade kwn2 jenis mcm ni. so, aku tak kesah. lantak kau. selagi kau tak kacau hidop aku, aku pon tak hingin nak kacau hidop kau! lepas tu, aku mmg seorg yg kedekot. sgt! bkn ape, dari aku darjah 5 aku da belajar hidup sendiri. sume benda aku buat sendiri. tp duit skolah parents aku support laa. yg lain aku buat sendiri. so harta yg aku ada mmg aku JE yg punya. aku mmg tak suka share. knape nak share? asal? kau dah takde duit sgt ke nak beli sendiri? ok fine. aku pernah pinjam harta org jugak. tp itu sbb aku terdesak. kalau x, aku taknak pinjam pon sbb aku taknak terhutang budi dekat org. kita tak knl sgt org tuh so kita tak taw ape dia boleh buat kat kita. kan?? aku juga seorang kakak yg KADANG KALA saje penyayang, caring dan baik. sbb attitude aku mmg mcm tu. harta aku, aku punye. hahaha. itu adik bradik yg lain pon mcm tu kann?? tp cara aku ckp dgn adik beradik aku mmg kasar. tak caye sudah! gi mampos. dan aku tak suke SHARE sume cite kat org. ini mmg berlaku sampai skrg. ade benda aku smpan sniri. kdg2 aku rasa kwn2 aku patot taw, tp tak payah taw pon xpe. hoho. mintak sorry skali lagi disitu kpd mereka yg bergelar rakan2 dan yg menganggap aku ni kwn mereka! kalau taknak kwn dgn aku pon xpe. aku pon x hadap sgt nak kwn dgn kau! kalau bab2 laki kan ni mmg aku akan excited! hahahah... mmg laa. kate girl. girls like boys kan?? aku straight meret. bkn lesbo. laki yg aku suke tgk adalah kebanyakan yg aku usha, kebanyakan nye yg cerah. bkn aku tak suka yg hitam2, tp bila mata dah nmpk, mst cerahnye that guy. pastu rambut dia ala2 bileh selak2 gitu. mcm ade fringe sikit, selekeh skit. selekeh itu smart. aku tak brape nak gemar dgn laki yg kaki menyemart. tshirt nak tuck in slalu, pakai kasut slalu. bg aku laki yg cool adelah rambut yg ade fringe, tshirt, shorts or jeans, sliper/sneakers tu tgk ocassion jugak laaa. kalau stakat nk lepak2, sliper sudah. itu yg membuat kan anda sexy yawww!! so these types of guys, u guys better watch out sbb myb anda mangsa seterusnya aku nak usha!! hahahaha... tp slalu guys yg aku usha, org lain pon suke jugak. adakah mereka mempunyai taste yg same mcm aku?? ahh tidakkkkkkk!!! so, 'KELEMAHAN' aku adalah, biarlah dia. kalau dpt kat dia, aku redha. tula aku. tak habis2 REDHA! sbb tu kot single mingle sampai skrg. tp thats not the matter. if one day i were destined to be with not-my-type-of-guy-at-all, i will accept it sincerely because i knw it is already fated. Allah knows the best for His slave..


p/s: post ni aku tak tujukan kat sape2. tp kalau ade yg terasa tuh, mintak sorry byk2. takde niat nk bg sape2 terasa. ni luahan aku. sbb time ni mmg aku tgh bengang gila babi punye terhadap segelintir makhluk2 Allah di muka bumi ini. identiti terpaksa dirahsiakan. skali lg mntk sorry! ( lg 1 kelemahan aku senang sgt nak mntk sorry dekat org ) and kalau ade typos mane2 sila abaikan.

No comments:

Post a Comment