the real me

Thursday, April 22, 2010

hazlin, get well soon babe.



this is my friend, nor hazlin bt hassan. she used to be a cheerful, crazy and 'kuat makan' girl. but that was before when she was diagnosed to have a kidney failure. aku post entri ni special utk lin sbb aku tak tahan tgk kwn2 yg pergi melawat dia cite psl keadaan dia. sedih sgt. aku tak sangka yg dia hanya mampu duduk atas wheelchair. dia dah tak boleh drive mcm dia biasa drive dulu. aku baca kwn2 punya status and comments dorg. sampai aku tak sanggup nak tnye mcm mane keadaan dia. hanya dgn membaca, aku boleh bygkan betapa sedihnya keadaan dia. dia dah tak boleh mcm dulu. even kalau dia sihat, dia kene bergantung dgn ubat seumur hidup.
lin, aku rasa bersalah sbb tak ikut dorg pegi visit kau. aku nk sgt. since dah bape kali tangguh. tp aku ade commitment lain. aku tak boleh nak ponteng class. aku harap kau fhm lin. bkn aku kat sini tak igt kat kau, hari2 aku doakan kau supaya cepat sembuh. insyaAllah, 3rd week special sem aku n kwn2 lain akn dtg lawat kau. kau jgn patah semangat tau lin. even kau jauh, even kitorg x leh tgk kau hari2, tp kau ade dlm hati n ingatan kitorg. kau kene kuat. ni sume dugaan Allah. DIA nak tgk sejauh mana kau tabah dia bg ujian kat kau. kau kene lawan. kau kene kuat. kalau kau syg kitorg, kau jgn patah semangat. skrg kau fikir nak sihat je. jgn fikir psl benda lain. jgn fikir kau lmbt grad, xdpt grad dgn kwn2 lain, xpe. belajar tu no limit. sampai bila2 pon kau boleh blaja. skrg kau kene fikir kesihatan kau. kau jgn fikir psl lain. kitorg ada bg semangat kat kau. kitorg call kau, msg kau,3g kau sekerap yg mungkin........

p/s: aku sedih. kalau boleh aku taknak nangis psl kau, tp tak boleh. biar aku nangis skrg. kalau aku jumpa kau aku tak boleh nangis sbb nnt kau bertambah sedih....
Ya Allah, aku minta kepadaMu, kau tabahkanlah hati sahabatku ini untuk menaggung penderitaan yg dialaminya....amin...

1 comment:

  1. semoga lin sihat macam dulu.. trust me, ada hikmah di sebalik ujian ni.. semoga lin tabah.. hanis juga.. ok?

    ReplyDelete