the real me

Friday, April 16, 2010

bersyukur dengan apa yang ada

td masa otw ke putrajaya, aku dengar hotfm. hari ni topic the sumthing like patot ke kalau anak2 mntk sumthing kat parents dia, and parents ikut kehendak anak dia tu? ada 1 sms or email tu kot dia baca laa.. dia nak pegi rombongan ke kl (myb dia duduk luar kl). dia ckp kat mak dia. pastu mak dia ckp kat bpk dia, tapi bapak dia tak ckp ape2 pon. besok nye dia tgk bpk dia x blk2 lg. dia pelik. dia tnye mak dia mana bpk dia x blk. mak dia ckp bpk dia keje lebih sbb anak dia nak g rombongan tuh. dia terharu n sedih sgt. aku tgh driving time aku. aku diam je. mama pon sambung jugak ' mmg betol pon, kalau anak mntk ape2, seboleh2 nk bg jugak' . aku terfikir. sedih pon ade jugak. selama ni aku mntk mcm2. kalau aku mntk x dpt aku akan tarik muka. kdg2 aku terfikir jugak, kalau aku ade kat tmpt parents aku, kalau anak aku mntk sumthing lets say la nk beli ape2 n benda tu mhl, duit kau bln ni ngam2 je. kau nk buat ape? u have to say no jugak lah. bkn xnk kasi, tp kalau bg nnt takde duit nk mkn ke, belanje ke mcm mana? so kene fikir jugak. kalau nak satu benda tuh, bkn sbb kalau kwn kau ade, kau pon nk ade jugak. mcm aku. kwn2 aku ade kete sendiri. aku takde. tipulah kalau aku tak rasa jealous tp nak buat mcm mana. myb parents aku suruh aku belajar betul2 n kerja bgs2 then belilah ape yg aku nk beli. ade times aku fikir mcm ni n ade times aku fikir the opposite. tp luckynye aku, bila aku fikir the opposite, aku fikir the positive side pulak. huhu. mcm tula. jgn sbb kwn kite ade sume benda yg dorg nak, kita pon terpaksa susahkan mak bpk sbb kita nak setaraf dgn kwn2 kita. kene igt life is not always on top. life is like a wheel. kalau benda yg kita nak tu, kita dpt, then itu rezeki kita alhamdulillah. kalau kita tak dpt hari ni, myb kita akan dpt benda yg kita nak tu much much better than ape yg kita nak. betul x? so, ini nasihat utk diri aku jugak utk aku belajar pandai2 n kerja bgs2. bkn pe, yg sng aku jugak nnt kan. takde lah dok nk mntk org je. haha... teror jugak aku berfalsampah kan? hahaha..

p/s: hari ni result kua. alhamdulillah syukur result tak seperti yg aku jangka. thank u sir lee seng fatt n sir iqbal!!

No comments:

Post a Comment