the real me

Friday, July 24, 2009

mcm-mcm yg terjadi.....

1st week

tanggal 5 july ( kalau tak silap ), maka berangkatlah semua student uniten menuju ke alam yang benar iaitu pulang ke kampus. kerana semester baru akan bermula. aku tahu. semua berat hati nak balik kan? aku pun sama. sbb pe? sebab sedih nak tgl kan family, sedih nak tgl kan bf yg mana tah2 kalau kita jauh dari kita dia pon curang ke kan, hoho.. pastu sedih nak tgl kan internet yg laju mcm evo... sedih nak tgl kan segala2 nya. tapi apakan daya. perjuangan harus diteruskan. dgn azam yg baru tuk score 4 rata ( 4 flat lahh ), so, berangkatlah semua org. kali ni, family aku yg hntr aku blk. sbb barang aku byk. kalau nak sumbat sume dlm kete shila, mmg harapannn laaa. kalau brg dia pon sikit takpe, ni aku dgn mini bar aku tuh nak letak kat mana pulak? ikat ats bumbung? hahaha....


perjalanan ke muadzam diteruskan. tapi time kat bukit putus tu jam la pulakkkk! tekanang! almost 45 minutes gak laa kat ats tuh. nasib kete auto, kalau manual mampos nak tukar gear and tekan clutch sume. tp, yg buat darah menyirap. bkn nye ada accident ape pon. takde ape yg berlaku sebenarnya. takkan la sume driver suke bwk kete lembap? ke dorg apply 'biar lambataslkan selamat?' aku da rasa tak selamat dah duk dlm kete tu. aku rasa kalau turun jalan kaki dah bleh potong kete yg plg lembap skali kat dpn tuh. hesshhhh. menyirap sial!

sampai kat kuala pilah kot, area yg org jual buah naga tu, my mum teringin nak beli buah naga la pulak. so kitorg pon stop la kejap kat kedai makcik ni. yg jaga kedai tu cucu dia. mula2 aku taknak turun sbb igt nak beli je. tp last2 bpk aku suruh turun sbb nak mkn buah durian. tp buah durian dia tak berapa sdp sbb isi dia nipis je. time tgh mkn tu, aku nmpk kete fara lalu. ada org bubye aku tp aku tak sure sape. 1 kete bdk uniten aku nmpk. pastu lalu lg kete myvi merah wqh 9400 gak. tu pon kete bdk uniten jugak. tak lama lepas tu, lalu nmpk pulak naza ria. aku rasa mcm kenal kete tu. kete yun. haha. semangat membuak2 nak blk muadzam sbb dah lama tak jumpa member2 syaiton nirrajim. hahahah...

lepas puas mkn buah, aku tak mkn sgt sbb takde selera. sbb pe? sbb mcm tak sbr nak blk muadzam! hahahahha.... perjalanan diteruskan. alhamdulillah takde pape yg berlaku. sampai je muadzam terus gi wisma byr duit rumah. lepas check in kat harmoni jumpe member jap. pastu nak gi mkn. aku lupa crk bukak ke tutup hari ahd hari tu. so aku bwk jela family aku lalu kat crk. tutup la pulak. pe la org muadzam ni. suka sgt tutup kedai. tak reti buat duit langsung. takkan tak taw students dah blk. bukak jela kedai tuh. heh. mara pulakkk. hahhaha.. pastu mak aku kata gi jela segamat. aku pon redho jela even aku dah lapa gila. otw to segamat aircond plak buat hal. org melayu buat kerja mmg sambil lewa. org melayu tak reti buat kerja. bila kutuk, taw pon marah. tp cara kerja, tak produktif langsung. mcm konsep, asal siap sudeyyy. fundek laaa!!

dah sampai segamat, cari la pulak kedai mkn. kitorg mkn dekat area dataran segamat tuh. depan jakel. aku tak fikir ape dah. asl dpt mkn cukup. lapa gila kot. tp si kedai jakel pulak bukak lagu kuat2 mcm harammmm. kalau lagu sedap takpe dowh. ni lagu 'aduh,aduh, aduh sakitnya.. jiwa ini.. meronta dlm kepalsuan...' bak dtg arrrr! pastu bukak kuat2 laktu. skali lagi.. ORG MELAYU mmg begitu. kalau ditegur, marah..... so, aku pon apply la konsep, REDHO JE... =)

dah puas mkn, pe lagi? balik laaa! hahhaha.. otw ke muadzam plak, ramai la plak cina jual durian. so, stop la lg mkn durian. tp kali ni punye duriam mmg superb! terbaekkk wokkkkk! hahahhaha... berbiji2 la jugak aku mkn. panas bdn tu blkg kira. hahhaha... kan durian segamat sdp. so bila lagi kannnn?? kami sekeluarga pon mkn la durian dgn jayanya dan meneruskan perjalanan ke muadzam...

ok stop jap. aku malas nak type lagi. nnt sambung.

No comments:

Post a Comment